Izbor motocikla za začetnika PDF Natisni E-pošta
Sreda, 29 Junij 2011 08:18

z750Kaj naj med številnimi raznovrstnimi motocikli izbere začetnik, da si olajša prve kilometre in predvsem, da jih preživi. Priporočamo manj zmogljive nagce in manjše potovalne polterenske motocikle.

Na kaj moramo paziti pri izbiri prvega motocikla?
1. lahkotno upravljanje (ciklistika)
2. nizek (a ne prenizek) sedež
3. pokončno krmilo in položaj voznika
4. zvezno (prijazno) naraščanje moči
5. obvladljivo moč in maso
Izogibanje skrajnostim

Nekaj je jasno že na prvo misel. Superšportnikov in čoperjev se je bolje izogibati. Nekdo, ki nima motociklističnih izkušenj, si ne zna niti predstavljati, kaj šele obvladati zmogljivosti "cestakov". Poleg tega jih je zaradi spuščenega krmila in namembnosti za visoke hitrosti težje upravljati s krmilom ali popravljati napake. Podobno velja za okorne in težke čoperje, ki s "pokvarjeno" ciklistiko težko vstopajo v zavoj. Čeprav imajo varno nizek sedež, pa zaradi glomaznosti težko manevriramo pri nizkih hitrostih. Razen če so nekoliko nekonvencionalni, kot na primer honda VT 750 S.

Dobro v teoriji ni nujno dobro v praksi
Na videz se zdi za začetnika idealen terenski motocikel ali supermoto motocikel oziroma njegove variacije tipa KTM duke. Je namreč najlažji, najokretnejši in omogoča popravljanje napak. Seveda ne mislimo, da bi začetnik vozil po makadamu, ampak v nasprotju s superšportnim motociklom, kjer zdrs običajno pomeni padec, na tovrstnih dvokolesnikih zdrs pomeni le zabavo. Toda terenski in supermoto motocikli so običajno visoki, kar ni najbolje za začetnike, in večinoma jih poganjajo precej brutalni enovaljniki.

Najboljši so kompromisni polterenski motocikli ...
Idealni so potovalni polterenski motocikli majhnih prostornin in dvovaljne zasnove. Imajo visoko krmilo, udoben položaj, lahkotno ciklistiko, ne preveliko moč in ne preveliko težo. Poleg tega so tudi nekoliko odpornejši proti udarcem, če nam pri kakšnem speljevanju ali parkiranju padejo na tla. To so motocikli tipa honda transalp, aprilia pegaso in malo bolj terensko zasnovana BMW F 650 GS in yamaha tenere. Njihova vsestranska uporabnost je še dodatno dobrodošla, dokler se voznik ne odloči, kakšen motocikel in v kakšnih razmerah želi voziti.

… ali nagci majhnih prostornin
Za začetnika, ki je prepričan, da želi ostati le na asfaltu, so primerni tudi majhni (pol)slečeni motocikli. So lahkotni in preprosti za upravljanje ter imajo visoko krmilo, kar pomeni udobno sedenje in dober nadzor. Tukaj mislimo predvsem na tudi cenovno ugodne motocikle, kot so honda CBF 600, yamaha XJ6 diversion in arilia shiver 750. Lahko so tudi povsem slečeni motocikli, kot na primer ducati monster, BMW F 800 R in nov suzuki GSR 750, kjer je koristno to, da zračni tok voznika opozori, ko ga zapelje hitrost. Če nočemo, da nas zapelje, pa si omislimo retro motocikle tipa moto guzzi V7 caffe classic ali triumph boneville. Ti so resnično namenjeni uživanju.

Koliko valjev naj ima, da prijazno podaja moč?
Manj valjev pomeni večjo odzivnost motocikla v nižjih vrtljajih, kar je po svoje dobro, a pomeni tudi več tresljajev in agresivnejše odzivanje na ročico za plin, kar za začetnika ni najbolje. Več valjev pomeni, da je motor v nižjih vrtljajih zelo pohleven in prijazen, ko zmoremo več, pa ga vrtimo višje, ker dosega bistveno več moči – kot na primer honda hornet ali kawasaki Z 750. Morda je najboljši vmesni kompromis s tremi valji, kot jih ima na primer triumph street triple, ali pa motor V4 majhne prostornine, kot ga bo imela prihajajoča honda crossrunner.

Kaj pa elektronska pomagala?
Elektronike bi se začetnik moral izogibati, ker pomeni nevarno potuho. Če se že v štartu navadimo del znanja in odgovornosti prelagati na elektroniko, ne bo iz tega nič dobrega. Tak voznik bo vedno obsojen na motocikle s pomagali, obenem pa oropan užitkov, ki jih lahko nudi le svobodo rokovanje s strojem. Namesto nadzora zdrsa pogonskega kolesa si raje kupimo motocikel z močjo, ki jo lahko obvladamo. Morda pride začetniku prav le protiblokirni zavorni sistem, ki zmanjša število nepotrebnih padcev ob prestrašeno-paničnih potegih zavorne ročice.

Pozor!
Opozoriti je treba na pretiravanje pri strahu pred močjo in togostjo motocikla. Motor, ki ima premalo moči (glede na svojo maso ali prestavna razmerja), je nevaren pri prehitevanju. Po drugi strani poceni motocikli z "mehkimi" okvirji onemogočajo natančno vožnjo, kar bo po začetnem navajanju kmalu postalo moteče in tudi nevarno. Zato tudi klasični skuterji niso dobra rešitev za uvajanje v svet motociklizma, še posebej če imajo tudi majhna kolesa. Tisti, ki že v najstništvu vedo, da bodo superšportniki njihov svet, imajo možnost izbire osminke ali četrtlitrskih različic velikih športnih strojev kot so aprilia, yamaha in honda. Drugi mladoletniki pa dobijo letos še eno odlično možnost v obliki KTM-a duke 125.

Ne pozabite na zakonske omejitve:
- 16 let: omejitev 125 ccm in 11 kilovatov
- 18 let: omejitev 35 kilovatov in razmerje moč/masa 0,2
- 24 let: brez omejitve
Pri 18 letih sicer lahko kupimo zmogljivejši motocikel, vendar mora imeti omejeno najvišjo moč.

Objavljeno na Siol.net / David Stropnik

 
NOLAN & SHOEI PDF Natisni E-pošta
Četrtek, 04 Februar 2010 08:31

nolanshoeiBodite pozorni, kakšne 'kahle' imajo na glavi turisti, ki se v tem poletju kotalijo proti južnim krajem. Preklopne čelade so med popotniki postale pravi hit, saj omogočajo, da v počasni koloni, v mestu ali pa med dolivanjem goriva čelado le odpremo, tako da se nadihamo svežega zraka, ne da bi jo sneli z glave.
Mesec dni smo na različnih motociklih uporabljali dva izdelka, ki sta vrh ponudbe priznanih proizvajalcev čelad. Ugotovili smo, da se strašno dobro obneseta na luksuzni Hondi Gold Wing, na slečenem Benelliju TNT pa je zaradi pomanjkanja vetrne zaščite šumov okrog ušes preveč. Zato tak tip čelade priporočamo le tistim, ki vozite dvokolesnike z dobro vetrno zaščito. Italijanski Nolan ali japonski Shoei? Upamo, da vam bodo podatki in naši vtisi, zapisani v spodnjo tabelo, pomagali izbrati pravo.

Več ...
 
ENDURO BONTON PDF Natisni E-pošta
Torek, 05 Januar 2010 05:21

Enduro bontonTo, kar nekateri divjaki počno po slovenskih hostah, meče slabo luč na vse enduraše in zaostruje že tako napete odnose med motoristi, represivnimi organi in drugimi 'uporabniki' naravnega okolja, torej lovci, gobarji, kmeti, pohodniki ...

Če bi upoštevali zakon, se vam stroja za hard enduro ne splača imeti, saj je prepovedano (skoraj) vse. Ampak trenutno je prodaja motociklov z imeni WR, EXC, TE, FE in podobnimi dovoljena, torej nekdo od tega tudi služi, prostora, kjer bi te konjičke brez skrbi lahko uporabljali, pa ni. Preostane nam torej hosta, in če se bomo držali spodaj zapisanih pravil, se bomo še lahko fijakali naokrog, sicer pa lahko še naprej pričakujemo zaostrovanje in poostrene ukrepe proti endurašem.

1. Enduro in motokros sta dva različna pojma
Motokrosi (torej motocikli, kot so Honde CR, Yamahe YZ, Husqvarne TC, KTM-i SX in tudi razni mini krosi) ne spadajo v naravo! Predvsem zato, ker so preklemansko glasni in močno presegajo dovoljeno raven hrupa. Pa tudi manj uporabni so na terenu, saj sta menjalnik in vzmetenje namenjena dirkaški uporabi na motokros stezah, in ne v naravi.

2. Hrup je odveč
Pustite izpušni sistem tak, kakršnega so izdelali v tovarni. Razumemo, da se serijski auspuh spodobi zamenjati s kakšnim športnim Akrapovičem, a če se odločite za to, ga (razen na dirkah, če je to dovoljeno) pustite v prvotnem stanju z dodatnim dušilcem. Izpušni lonec zahteva vzdrževanje približno vsaki dve leti, saj dušilni material (steklena volna) v notranjosti sčasoma zgori oz. se izrabi. Medtem ko se visokofrekvenčni zvok dvotaktnika kmalu porazgubi, pa so še posebej glasni športni štiritaktni enovaljniki. Ne pustite, da se vas sliši kilometre daleč!

3. Enduro gume manj poškodujejo teren
Uporabljajte enduro gume, ki imajo po evropski homologaciji 13 milimetrov visoke štofeljce in tako bolj plitvo zarežejo v zemljo ter povzročijo manj škode kot gume za motokros z 18 milimetrov in več globokim profilom. Ponudbe je na trgu dovolj (Bridgestone, Dunlop, Michelin, Vee Rubber, ...); letos je pnevmatike za hard enduro izdelala tudi kranjska Sava, ki se bo v sodelovanju z dirkači trudila ozaveščati motoriste o pravilni izbiri gum in ustreznem obnašanju v naravnem okolju.

Več ...
 
40 NASVETOV PDF Natisni E-pošta
Sreda, 09 December 2009 07:57

40 nasvetov za bolšo vožnjo40 nasvetov izkušenih motoristov, inštruktorjev in dirkačev. Za vašo boljšo varnost v prometu, več užitkov med zavoji  in breskrbno nabiranje kilometrov.

1. Vozite

Preprosto, to je najboljši nasvet, ki vam ga lahko damo. Le z vajo, tj. redno vožnjo, boste svoje znanje poglobili in ga še utrdili. Res pa je, da pri tem vsaj malo razmišljajte, kaj delate dobro in kje škriplje. Na lastnih napakah se največ naučimo. Zelo toplo priporočamo tudi obisk katerega od treningov varne vožnje.

 

2. Brezhibnost, kaj je že to?

Žal se to vprašamo tudi mi, kadar zagledamo motocikel, obut v zlizane gume brez profila, z zamaščeno verigo, slabimi zavorami, z zračnostjo v ležajih in oljem vsepovsod. Varen motocikel je le vzdrževan motocikel. Ni treba, da je nov, le redno vzdrževan naj bo.

 

3. Predvidevajte

Razlika med dobrim in slabim motoristom je v predvidevanju. Dober motorist pravočasno prepozna pasti na cesti, opazuje reakcije drugih voznikov v prometu in temu prilagodi vožnjo. Slab motorist misli le nase in je trdno prepričan, da je najboljši. No, morda je Valentino Rossi malce boljši od njega, pa še to le zato, ker ima boljši motocikel.
Brane Legan: inštruktor varne vožnje

 

4. Popravljajte tuje napake

Pravilo številka ena dobrega voznika je, da s svojim znanjem in izkušnjami rešuje druge nepazljive udeležence v prometu. Saj res, tako reši tudi sebe!

 

 

Več ...